Kommentar: Har Euroman den værste app til iPad?

Den 5. november 2011, i iPad, af Frederik Danvig

Nej, ingen Euroman-magasiner at se her. Der burde ellers være en hel stak. Pinligt.

Det danske magasin Euroman har en app til iPad, der ikke burde have lov at være i Apples App Store. Den virker nemlig ikke. 

Opdateret 24/11-2011: Euroman melder nu, at omtalte problem er rettet. Det skulle derfor nu være muligt at downloade magasinet gratis for helårsabonnenter, selvom man har flere abonnementer hos Egmont. Det er dog en vigtig skelnen, at det ikke er nok at forny sit abonnement kontinuerligt kvartalsvis, men at der skal være tale om et helårsabonnement. Kvartalsabonnementer, der forlænges, indløser således ikke billet til det forjættede iPad-land.

Tak for opklaringen, Euroman.


Da Euroman udkom på iPad i marts i år var det kun muligt at købe magasinerne enkeltvis, selv hvis man var eksisterende abonnent. En brøler. Men det er der trods alt råd for. Det er bare at lancere en opdatering til app’en. Så det gjorde Euroman vel kort tid efter?

Ikke just. Der gik måneder og atter måneder.  Derfor var jeg selvsagt begejstret, da Euroman endelig i august i år annoncerede, at de endelig havde gjort det muligt for eksisterende abonnenter at logge ind og hente magasinet gratis i iPad-udgave.

Jeg gav mig derfor forventningsfuldt til at downloade app’en, indtastede abonnementsnummeret, postnummeret og loggede ind.

Og så ventede jeg. Og ventede. På at der skulle dukke nogle magasiner op, som jeg kunne hente på iPad’en.

Men der skete intet. Blot et tomt bibliotek. (Se topbilledet)

Gode kunder straffes af Euroman

Sagen er nemlig den, at Euromans app har en fejl, der gør den totalt ubrugelig for de abonnenter, der lægger flest penge i Euromans kasse. Eller mere præcist Egmonts kasse – det er nemlig dem, der udgiver magasinet.

Hvis du har abonnement på flere magasiner hos Egmont, der udgiver Euroman, kan du nemlig ikke få adgang til dine gratis Euroman på iPad’en. Helt absurd straffes man altså for at være en god kunde.

Efter adskillige mails til både support og bladets ledelse og chefredaktion, er det kun supporteren, der har gidet besvære sig med at svare tilbage.

Man skulle ellers tro, at det lå redaktøren på sinde at beholde sine kunder, når disse påpeger fejl i produktet. Men det tager han og Euroman åbenbart ikke så tungt.

En fejl der bliver løst når den bliver løst

Fra supporten lyder det imidlertid, at man er klar over problemet, men at man ikke ved, hvornår en løsning er fundet.

Ærligt talt, Euroman, I har haft et halvt år til at løse problemet.

Alle kan lave fejl. Det er naturligvis i orden. Det skal der være plads til. Så skal de bare rettes op på. Og det gør I ikke.

Men det er heller ikke mit egentlige problem. Det er helt i orden at tage sin tid til at løse problemer – som lægmand kender jeg ikke nødvendigvis kompleksiteten af de problemer, I internt kæmper med. Fred med det.

Men hvad der ikke er i orden er, at I gentagne gange ignorerer henvendelser, og når I endelig svarer på supporten er det uden egentlig at komme med en løsning, men blot konstatere, at det er et kendt problem, som er en underleverandørs skyld.

Euroman, det kan godt være, det er en underleverandørs skyld. Men det er jeres problem. Og det er pinligt, at I ikke tager det alvorligt.

2 Responses to Kommentar: Har Euroman den værste app til iPad?

  1. Kære Frederik

    Vi tager tingene meget alvorligt og det problem du skrev om 21/9 er siden blevet løst (login med flere Egmont-abonnementer).

    Men dit problem ligger et helt andet sted. Jeg kan se, at det oplyste abonnementsnummer ikke er et helårsabonnement og det er derfor du ikke kan downloade vores magasiner.

    Vi har valgt at tilbyde vores faste helårsabonnenter at kunne hente magasinet frit. Du kan evt kontakte vores abonnementsservice abo@egmontmagasiner.dk eller tlf. 39 45 75 45, alle hverdage mellem kl. 9 og 15.

    Med venlig hilsen Frederik Storm, Euroman

  2. Frederik Danvig siger:

    Kære Frederik,

    Dejligt at høre, at omtalte problem nu endelig er løst. Det vil jeg tro, der er mange, der bliver glade for at høre. Artiklen er opdateret til at afspejle dette.

    Jeg kan forstå på dig, at mit eget specifikke problem lå et andet sted. Det skulle nu være ændret til et regulært helårsabonnement. Jeg glæder mig meget til Euroman på iPad fra nytår.

    Mvh. Frederik

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *